fbpx
know like trust in salesfunnel emailmarketing

Know-Like-Trust in een salesfunnel

Je hebt het vast wel eens gehoord, de know-like-trust fases waar je rekening mee ‘moet’ houden in je marketing. Moeten vind ik een groot woord, maar ik zal je kort meenemen in wat deze fases zijn en hoe je daar in je e-mailmarketing, zoals je nieuwsbrieven en salesfunnel, rekening mee kan houden.

Wat is de know-like-trust factor?

De know, like en trust factor van je bedrijf (van jou) zijn factoren waar je in zekere mate invloed op hebt en die je potentiële klant doorloopt nog voordat hij/zij klant bij je wordt.

Heel kort door de bocht: als iemand je kent (know), je leukt vindt (like) én je vertrouwt (trust) dan is het aannemelijk dat hij/zij van je koopt.

Zonder vertrouwen wordt je klant geen klant bij je.
Zonder je ‘leuk’ te vinden blijft je klant niet in je geïnteresseerd, je volgen en aan je denken.
Zonder je te kennen, tja.. hoe weet je klant dan wie je bent en hoe jij hem/haar kunt helpen.

Hoe ga je om met de know-like-trust factor in je (e-mail)marketing?

Voor elke factor is het belangrijk om hier rekening mee te houden in je marketing. Dus zowel op Instagram, LinkedIn, Facebook en ook zeker in je e-mailmarketing.

Een voorbeeld: als iemand al zover is dat hij/zij je gratis weggever download dan betekent dit al dat hij/zij jou kent. Je hoeft dan in de opvolg-mails niet met name content te delen die inhaakt op de know en like factor, die is deze persoon namelijk al gepasseerd.

Doordat iemand zijn/haar e-mailadres bij je achterlaat wordt de deur op een kier gezet richting vertrouwen. Aan jou de schone taak om via (o.a.) e-mail dit vertrouwen te vergroten. Dit doe je ondere andere door waardevolle content te delen (denk aan waardevolle tips en blogs) die bij voorkeur aansluit bij je aanbod en testimonials.

Er zijn veel manieren om iemand door de know-like-trust fases heen te helpen met je content. Een paar ideëen en voorbeelden:

Know:

  • gebruik relevante hashtags, zo leert iemand je letterlijk kennen
  • deel persoonlijke info en achtergrond informatie
  • laat jezelf zien. Dus geen stockfoto’s, maar foto’s van jou

Like:

  • deel over wie je bent en waar je voor staat. Ook over wat je naast je werk doet bijvoorbeeld. Vaak vinden we daar herkenning.
  • zorg voor een connectie. Ga de interactie aan met je volgers/contacten
  • deel waardevolle content

Trust:

  • geef garantie
  • deel testimonials van andere klanten
  • deel contactdetails. Hierdoor lijk & ben je meer toegankelijk voor eventuele vragen en een volgende stap.


Know-like-trust in je salesfunnel

Om nog een concreet een tip te geven voor de trust-fase in je salesfunnel, dus nadat je gratis weggever is gedownload en je een aanbod doet: haak met name in op dat wat in de trust-fase belangrijk is.

Deel naast je weggever nóg meer waardevolle content in je mails en vergeet je aanbod niet.

Voor de e-mailontvanger kan alleen het aanbod misschien niet genoeg zijn. Extra reviews of een niet-goed-geld-terug-garantie kan deze persoon nét het vertrouwen geven om JA te zeggen tegen je aanbod. Vergeet dit dus niet om mee te nemen in je salesfunnel.


Ik ben benieuwd of jij al bewust met deze factoren rekening houdt in je content en salesfunnel, of waar je dat nog meer kant doen? Als je vragen hebt of even wilt sparren, stuur me een mail. Dan denk ik met je mee.

Fijne dag!

Groetjes,
Daniëlle

PS: Voor later deze maand ben ik op zoek naar onderneemsters die meer uit hun e-maillijst en funnels willen halen én mijn nieuwe online cursus over e-mailmarketing willen testen.

Wil je meer weten over deze cursus? Heb jij interesse om gratis de cursus te doen in ruil voor een review, dan hoor ik graag van je. Laat het me weten via een mailtje naar danielle@onlinemarketingmetimpact.nl


En, als je er klaar voor bent om aan de slag te gaan met focus en no-nonsense marketing die je helpt aan een constante maandomzet, dan zijn er 3 manieren waarop ik je kan helpen:

  1. Plan een gratis brainstormsessie via deze link: https://calendly.com/danielledejong/brainstormsessie
  2. Boek een online strategie call, zodat we samen in één uur jouw marketingstrategie helder maken: https://www.onlinemarketingmetimpact.nl/online-strategie-call/
  3. Op zoek naar meer sessies en voor langere tijd begeleiding met je marketing en met name met het opzetten van je marketing rondom je gratis weggever, aanbod en salesfunnels. Dan bespreek ik graag met je of een 1-op-1 traject past bij jouw doelen. https://www.onlinemarketingmetimpact.nl/1-op-1-traject/
Scroll naar top