fbpx
Instagram plan tools

3 handige Instagram plan tools

We hebben als ondernemer genoeg te doen en met Instagram plan tools zorg je ervoor dat je meer tijd en energie overhoudt voor andere dingen, zoals je klanten en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.

Een van de redenen om Instagram berichten te plannen is focus. Door het posten van Instagram berichten te clusteren zorg je dat je tijd overhoudt en repeterende handelingen bundelt.

Naast het alvast klaar zetten van berichten, kun je Instagram posts ook automatisch plannen. Zo fijn, want dan kun je precies plannen op het moment dat de meeste van jouw volgers online zijn. Dit heeft een positief effect op je bereik.
Hoe dan ook, wanneer je graag vooruit werkt: maak het jezelf makkelijker en gebruik een Instagram plan tool.

Instagram plan tools

Drie Instagram plan tools hebben we op een rijtje gezet: Facebook, Buffer en Planoly. Deze drie Instagram plan tools zijn gratis voor in elk geval 1 zakelijk account en gebruiksvriendelijk.

1. Facebook: makkelijk en snel je Instagram posts plannen

 

2. Buffer: handige app voor het plannen van Instagram posts

 

3. Planoly: visueel gerichte tool voor het plannen van Instagram posts (en stories) 

Mijn grote favoriete Instagram plan tool is Planoly. Deze planningstool waarmee je automatisch posts kunt publiceren heeft als voordeel dat Planoly zowel via desktop als app te gebruiken is. Daarnaast, je kunt met deze planningstool een voorbeeld creëren van hoe je Instagram feed eruit komt te zien.

En een klein zijstapje, maar heb je een zakelijk Pinterest-account? Dan is Planoly ook één van de tools waarmee je pins kunt inplannen. Handig!

Maak het jezelf makkelijk en plan je sociale media

Tenzij je het liefst vanuit flow of in het moment wilt posten. Waarom ik je vooral de tip geef om vooruit te plannen en überhaupt je Instagram content te plannen: je blijft zichtbaar. Ook wanneer je even een off-day hebt, of wanneer je volle bak in een lancering zit dan kan je tijdens de lancering beter je tijd aan bijvoorbeeld verkoopgesprekken besteden, dan het handmatig posten van je berichten. Ongetwijfeld heb je jouw content voor tijdens de lancering namelijk al uitgedacht en gepland. 

Ontdek wat bij jou past qua vooruit plannen (of niet ;)) en bekijk welke tool voor jou het fijnste werkt. Succes! 

 

Scroll naar boven